en blogg

En blogg om vad som händer när man drabbas av kärlek till ett barn som redan finns!

onsdag 30 november 2011

Tacksamhet!

Ofta kan det kännas som om hela världen är emot mig, och att det är bara jag som slåss mot alla...men jag vet ju att det är ju inte så, alla har vi våra krig som vi strider i, och idag kände jag att det är dags för lite tacksamhet.

Jag är så tacksam för att få jobba med Vaggan det är så positivt, vi fick 10 säckar med kläder idag som skall skickas till Barnhemmet i Riga. Hon som skänkte kläderna berättade sin livshistoria om hur hon växte upp i en familj med föräldrar som var alkolister och gick på droger och hur hon bestämde sig tidigt att hon skulle klara sig själv, flyttade hemifrån när hon var 16 år...m.m. idag driver hon flera företag och jobbar på sin lediga tid med välgörenhetsprojekt.

Hon sa en sak som berörde mig.

"Det vi får med oss från våra föräldrar är de hårda värdena i livet, det som vi själva kan påverka är de mjuka värdena som vi skapar själv. min uppväxt var som att leva på en träbänk, jag har format mitt liv som vuxen och har bara mjuka fluffiga kuddar i min soffa. Inga barn skall behöva ha det som jag hade det."

Det tyckte jag var så himla fint beskrivet, så jag var tvungen att gråta en tår. Det finns så många fina människor runt omkring mig, det låter nästan lite religiöst, men det är så underbart..

Jag är tacksam för det jag har! Mina barn, min familj och alla goa vänner!


Bilden ovan är på storebror, men faktum är att på detta kortet skulle kunna vara lillebror likagärna, för de är så lika... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar