en blogg

En blogg om vad som händer när man drabbas av kärlek till ett barn som redan finns!

onsdag 23 november 2011

Månsken!



För några nätter sedan var det månsken, det var så vackert, när jag var uppe på toa mitt i natten så lös månen in över golvet i badrummet, när man tittade upp mot månen så kändes himlen oändlig, så klar, så vacker. Jag öppnade fönstret en kort stund (det var iskallt) och luften var hög och klar, ett riktigt lyckorus, jag gick och lade mig igen med ett leende på läpparna.

I natt var det precis tvärt om, jag kunde inte sova, regnet slog mot fönstret, det var kolsvart ute, dimmigt, vår halv oranga gatljus utanför gör allting i en konstig färg.

Varje gång jag är uppe på natten tänker jag på Demjanas, när det är klart och månen är framme så känns det som vi är nära varandra, vi ser ju på samma måne.
När det är regnigt ute känns han så långt borta, jag tänker på hur det ser ut i Kaunas när det är regnigt och dimmigt, bara grått överallt.

Det är så tungt, så tungt att inte veta...livet går som på tomgång. Det tunga tar över ibland, och idag är en sån dag då allting bara känns som en lång uppförbacke.

Filmen handlar om Vaggan, ni vet vem demjanas är vid det här laget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar